25.7. - 7.8.2016 : ZAVŘENO

Údržba a prevence Servis klimatizace Čištění klimatizace Závady klimatizace Opravy a náhradní díly


Autoklimatizace – údržba autoklimatizace a prevence

Péče o klimatizací bývá často opomíjená do doby, než autoklimatizace zcela přestane fungovat. Pravidlem bývá, že když vše funguje a chladí, řidič se o klimatizaci nestará. Běžně bohužel nemusí ani poznat, že jeho klimatizace ztrácí účinnost. Chladící médium R134, náplň klimatizace bez našeho přičinění ze systému ubývá pomalu a účinnost  autoklimatizace tak klesá postupně. Na nefunkčnost autoklimatizace nás upozorní až čidlo, které s bezpečnostní funkcí zastaví chod systému na základě tlakové ztráty.
Samotný úbytek chladiva R134a nemusí být známkou špatné funkčnosti chladícího okruhu. Úbytek chladiva, bez rozdílu stáří vozu, je způsoben vlastnostmi vysokotlakého systému, množstvím těsnění a také porézností hliníkových trubek pryžových hadic dílů, ze kterých se systém skládá.

Jak laicky poznáte, že je čas na údržbu?

Po nastavení a spuštění autoklimatizace, bez rozdílu zda jde o manuální či automatický režim, na minimální teplotu, by se teplotní hodnota na výstupu ventilace měla pohybovat v rozmezí 3 až 9 stupňů, vlhkost vzduchu by měla být optimálně kolem 60%. Tyto hodnoty se mohou lišit podle teplotních faktorů v okolí vozu.

Pro tyto účely slouží preventivní kontrola funkčnosti tj. diagnostika a test autoklimatizace, který Vám v rámci našich služeb nabízíme v našem autoservisu za bezkonkurenční cenu 99,- Kč. Připravíme vyhodnocení funkčnosti a necháme na Vašem zvážení výběr námi doporučovaných postupů. Předpokládaná doba testu je cca 15min.

KOMPLETNÍ SERVISNÍ PÉČE o autoklimatizaci se skládá ze dvou nezávislých částí (souboru úkonů) a postará se tak nejen o klimatizační okruh, ale i o posádku vozidla:

Péče o funkčnost chlazení – I. část:

Servis chladícího klimatizačního okruhuJde o servis chladícího klimatizačního okruhu.
Pravidelný servis klimatizačního okruhu je nezbytné „hlídat“ nejen jako základní předpoklad správné funkčnosti autoklimatizace, ale také jako prevenci velmi nákladné případné výměny náhradních dílů autoklimatizace. Tento interval je u každého vozidla předpokládán pravidelně po dvou letech.
Více informací o servisu autoklimatizace.

Péče o zdravotní nezávadnost – II. část:

Antibakteriální ošetření funkčních částí a interiéru vozuJde o antibakteriální ošetření funkčních částí a interiéru vozu.
Po uvedení autoklimatizace do provozu se bez našeho přičinění na jejích součástech vytváří vlhkost a následně v těchto místech různé se usidlují nebezpečné bakterie a plísně, kterých je zpravidla až 7x více než ve venkovním prostředí. Při spuštění ventilátoru jsou tyto nebezpečné bakterie a mikroskopické plísně unášeny směrem do interiéru vozidla a následně vdechovány posádkou vozidla.
Naše doporučení: Nečekejte na zápach z klimatizace. Pokud se u Vás již objevují potíže typu podráždění očí, pálení v krku nebo nutkání ke kašli, je nejvyšší čas provést dezinfekci okruhu. Pokud se u Vás tyto reakce prozatím neobjevují, myslete i na ostatní spolucestující, obzvláště pak na malé děti.
Více informací o dezinfekci – čištění autoklimatizace.

PREVENCE – minimální investice, minimalizace nepříjemností

Pokud je Vaše vozidlo vybaveno klimatizací, je na Vás, aby jste minimalizovali nepříjemnosti spojené s jejím užíváním a tím prodloužili její životnost. Nejčastějším případem je, že autoklimatizace má malou chladící účinost, objevuje se při spuštění ventilace mírný zápach nebo je cítit zatuchlost. Dalšími nepříjemnosti bývají podrážděnost očí, časté nachlazení v důsledku rapidních teplotních změn nebo různé alergické projevy vznikajicí v důsledku přemnožení bakterií.

Dáme Vám tedy několik tipů jak těmto nepříjemným jevům předcházet

Kdykoli používáte klimatizaci ve Vašem voze, optimální je ukončit její funkci 5-10 minut před vypnutím chodu motoru vozidla. Předejdete tak usazování bakterií v důsledku nedostatečného „vyschnutí“ výparníku a v dlouhodobém měřítku předejdete tak nepříjemným pachovým stopám.
Kontrolu funkčnosti a čištění by jste měli provádět ročně optimálně před začátkem období intenzivního používání autoklimatizace. Při čištění by se nikdy nemělo zapomínat na výměnu pylového (kabinového) filtru, jehož funkce je uzce spjata se vzduchem, který proudí ventilačními průduchy. Cena za filtr se liší dle modelu vozu a běžně se pohybuje od 160,- Kč za obyčejný až po speciální uhlíkový filtr v hodnotě 1300,- Kč. Cenu za filtr dle technických parametrů Vašeho vozu Vám sdělíme na vyžádání v naší pobočce osobně, telefonicky na tel. 244 910 677 nebo emailem.
Kontrola klimatizačního okruhu a následně výměna chladící náplně včetně oleje není nezbytně nutná před každou sezónou a postačí servis provádět 1x za dva roky. Pokud však víte, že klimatizace nechladí vůbec anebo chladí méně, je nejvyšší čas nás navštívit.

Jsme pneuservis Praha 4. Postaráme se nejen o Vaši autoklimatizaci, ale také geometrii kol či opravu alu kol. Neváhejte nás kontaktovat.